1. marts 2007: en sorgens dag

1. marts 2007: en sorgens dag
Borgmester Klaus Bondam sagde i et interview i dag, at kommunen havde gjort alt hvad de kunne, men det var de unge som ikke ville.
Det er en regelret løgn.
Politikerne kunne have givet Stevnsgade til de unge som kompensation for det tabte Ungdomshus. I stedet insisterede politikerne på at ungdomskulturen skal privatiseres, altså fonden skulle allernådigst have lov at købe huset for 12. millioner kroner.
Det eneste kommunen har gjort, er at forære en fanatisk højreorienteret sekt 30 millioner kroner.
Men faktum er, at Ungdomshuset igennem alle år har besparet kommunen enorme summer, i form af den frivillige arbejdskraft og den sociale funktion huset har haft. Ungeren har fungeret som fristed for mange unge, som kommunen ikke kunne tage sig af.
Ungeren har også taget i mod socialt udstødte, som normalt skulle være på behandlings/pleje hjem, men som har fundet sig til rette og blevet en del af huset, på deres egne præmisser.
Huset og kulturen har været selvdrevet i mange år, kun financieret fra salg af øl og entre.
Strøm og vand har huset selv betalt.
Bedre løsning kunne kommunen ikke få, når det gjaldt om at placere unge utilpassede et sted.
Meget ballade har der ikke været inden de unge for alvor blev truede. Men det handlede ikke kun om et hus, det handlede om de unges identitet og eksistensgrundlag. Vi ser det alle steder i verden. Når mennesker bliver trængt op i en krog, bider de fra sig.
Denne krig er alene politikernes ansvar. De har til enhver tid pligt til at styre landet, så befolkningsgrupper ikke bliver sat op mod hinanden, eller skabe situationer som denne; at en privat ejer tjener enorme summer på at tryne en subsistensløs, men frugtbar kultur, der rummer flere tusinde unge mennesker. -Unge mennesker, som er en ressource i samfundet, er samfundets fremtid!
Ungeren har rummet så meget, både før det blev Ungdomshus, og de sidste 25 år.
Der er de mest fantastiske historier fra huset. Om mennesker der skaber noget sammen, et alternativ til resten af samfundet. Om unge menneskers liv, tanker, drømme og ideer. Her mødte unge mænd og kvinder hinanden, blev forældre og her mødes deres børn.
Generationerne førte traditioner videre.... Jeg har kun en ting at sige til politikerne:
TOTAL AFSKY!!!

13 marts 2007

Magtmisbrug i Århus

Af Mikkel
I Århus er det nu blevet slået fast ved Landsretten i går at Danmark nu ikke længere yder retssikkerhed for dets borgere. Idet Johnny Lauritsen's dom fra Byretten blev stadfæstet, selvom Kulturrådmand og hans kærestes enslydende vidneforklaringer blev bevist at være utroværdige. Artiklen er i JP-Århus på forsiden idag, hvor det ikke bliver nævnt hvordan han er blevet truet af de offentlige myndigheder og hvor Johnnys navn end ikke er nævnt.
Johnny som er ramt af leukæmi og har en muskelsvindsramt søn på 5 år han skal passe, bliver smidt i fængsel i 2 måneder for at have henvendt sig til Kulturrådmand og kæreste i bybus, samt på et møde med en centerchef at have "virket" truende!? Johnny har henvendt sig fordi at de sociale myndigheder i Århus
har villet smadre hans økonomi, selv sagt ulovligt! Læs mere på magtkampen.dk


Af Johnny
Der er nærmest ingen grænser for, hvordan magthavere -
uden rimelig grund - kan forbruge ressourcer på at
udøve magt imod nærmest forsvarsløse borgere, det
beviser uhyggeligt mange sager, også jeres med
ungdomshuset. Jeg har iøvrigt nævnt sagen om
ungdomshuset i mine beretninger, under mine
dagbogsnotater på hjemmesiden www.magtkampen.dk, men jeg er ikke færdig.

Borgere kan bekæmpes med oceaner, nærmest uendelige
ressourcer, men magthaverne behøver åbenlyst ikke at
overholde gældende love og regler, de beskytter
hinanden på ofte bevislig korrupt måde, og kan nærmest
umuligt straffes, fordi politiet selv bestemmer, hvem
der skal retsforfølges og ikke.

Jeg håber meget, at den magtliderlige kvinde som
styrer Faderhuset, og hendes støtter, finder ud af, at
de ikke har været for smarte, når de på sigt kan se og
mærke resultatet af deres handlinger.

Hvis du vil hjælpe mig lidt, så må du meget gerne
fortælle venner og bekendte om, at de kan læse mine
beretninger på hjemmesiden "magtkampen.dk", for
samtlige medier boycotter historierne, det skal åbenbart ikke
frem i offentlighed, hvad jeg kan bevidne.

Havde jeg haft kræfter og økonomi til det, så havde
jeg gjort alt for at få frem på forskellig måde, at
mine beretninger kan læses på Internettet.

Jeg må erkende, at det for mig har været totalt
umuligt at komme frem i offentligheden med mine
beretninger, hvilket ikke er overraskende for mig, da
jeg igennem mange år har erfaret hvordan den samlede
presse og medierne virker.

Derfor har jeg også udtænkt en plan for, hvordan
borgerne mest bredt og frit kan komme til orde, ved at
lave en ny Internetsite, hvor alle kan skrive nærmest
ethvert tænkeligt budskab og historie hjemmefra egen
computer, helt gratis. Det vil jeg gerne fortælle mere
om, hvis du er interesseret. Jeg har bare ikke kunnet
finde nogen, som kan og vil programere sitet for mig.

Held og lykke med alt.

Kærlig hilsen
Johnny

Ingen kommentarer: